HomeAnmeldelserMobiltelefonerMotorola Moto E6 Plus anmeldelse: billig smarttelefon, grunnleggende funksjoner

Motorola Moto E6 Plus anmeldelse: billig smarttelefon, grunnleggende funksjoner

I denne Motorola Moto E6 Plus-gjennomgangen tar jeg deg gjennom alt du trenger å vite om denne rimelige smarttelefonen, fra design og skjerm til kamera og ytelse.

Motorola har gjort en god jobb for å sementere seg selv som en pålitelig og rimelig smarttelefonprodusent. Faktisk er telefonene deres regelmessig omtalt i AndroidHows guide til de beste billige telefonene.

Deres mest budsjettutvalg, Moto E-serien, tilbyr billige telefoner med grunnleggende spesifikasjoner og funksjoner. Motorola Moto E6 Plus sitter i den sjette generasjonen av telefonene, og har en 6.1-tommers skjerm, et to-linses bakkamera-system og en fingeravtrykkssensor. La oss komme rett på det, her er den fullstendige Motorola Moto E6 Plus-gjennomgangen.

Motorola Moto E6 Plus anmeldelse: pris og hva som er nytt

Motorola Moto E6 Plus ble lansert tilbake i 2019, så er nå tilgjengelig fra mange forhandlere til virkelig konkurransedyktige priser. I skrivende stund kan du ta telefonen for så lite som $ 54 i USA og £ 80 i Storbritannia. Ta en titt på widgetene for nyere priser.

Det er trygt å si at dette er en seriøst billig telefon, men hvordan skiller den seg fra de andre håndsettene i Moto E6-serien, de er Moto E6 og Moto E6 Play?

Moto E6 har samme prosessor og 6.1-tommers HD + -skjerm, men Moto E6 Plus forbedrer den med et bedre kamerasystem. Moto E6 Play er derimot en mindre telefon med en 5,5-tommers skjerm med lavere oppløsning og en mer grunnleggende prosessor. Alle de tre håndsettene er billige med 32 GB lagring og 2 GB RAM. Moto E6-serien ble senere fulgt av Moto E7-serien.

Motorola Moto E6 Plus anmeldelse: design og skjerm

(Bildekreditt: Future)

Da jeg tok Motorola Moto E6 Plus ut av esken, var det første jeg la merke til hvor lett det var å holde. Måler 155,6 x 73,06 x 8,6 mm og veier bare 150 g, det føles som en liten telefon, men klarer å pakke i en ganske stor skjerm.

Telefonen kommer ikke med batteriet installert, du må trekke av bakdekselet for å spalte det inn før du kan bruke det. Jeg syntes ryggen var ganske stiv, og det tok meg en stund å få den av. Det føltes også litt spinkelt ut, som om du enkelt kunne snappe plasthylsen på baksiden mens du prøvde å fjerne den. I esken får du et klart beskyttende etui i plast som gjør at det føles mer solid, noe som kan gi deg litt mer trygghet.

Motorola Moto E6 Plus er tilgjengelig i to farger, polert grafitt (sølv) og Bright Cherry (rød). Jeg så sølvversjonen, den skinnende finishen fikk den til å se ut som en mer premium-enhet enn den er, selv om den ganske vist på grunn av sin stort sett plastdesign er utsatt for fingeravtrykkmerker. Jeg fant meg selv hele tiden å prøve å tørke den av. Den har tykke rammer og et svart innrammet hullkamera på fronten. På baksiden er det to kameralinser integrert i kabinettet og en fingeravtrykkssensor i midten, som fungerer raskt for å låse opp skjermen. På rammen er det en 3,5 mm hodetelefonkontakt, en strømknapp og volumkontroller samt en Mini USB-ladeport.

Med en 6,1-tommers HD + -skjerm er oppløsningen 1560 x 720p knapt flaggskipnivå, og du vil ikke kunne streame video i Full HD. Hvis du ønsker å bruke mindre enn £ 100 på en telefon, er det sannsynlig at du ikke forventer en ultraklar skjerm uansett. Det er så bra som du får til denne prisen. Det er relativt skarpt og veldefinert, og det var lyst nok til å se på en solskinnsdag. Fargene var ikke helt nøyaktige, men det vil ikke være så tydelig for daglige oppgaver.

Motorola Moto E6 Plus anmeldelse: kamera

(Bildekreditt: Future)

På kameraet har Motorola Moto E6 Plus et 13MP hovedkamera bak, sammen med en 2MP dybdesensor, det fremre selfie-kameraet er 8MP. Som med ethvert budsjetthåndsett, vil ikke kameraet produsere fotografering med prisvinnende detaljer og klarhet, men pek-og-skyt-fotograferingen var faktisk ok.

Bilder kom lyse ut med anstendig fargelegging som under de rette forholdene lett kunne gi anstendige bilder å bruke på sosiale medier. Hvis du ser nærmere på, så fargene litt kjedelige ut, og kameraet slet med å balansere de lyse og mørke områdene av skuddet. Hvis du zoomer inn på bildene, vil du også se at linjene ser litt uskarpe ut og finere detaljer er kornete. Så til tross for at det overraskende var greit for en billig telefon, hadde to-linses kamerasystem definitivt feil. Se galleriet nedenfor for noen eksempler på bilder tatt på Motorola Moto E6 Plus.

Bilde 1 av 6

Motorola Moto E6 Plus tar skudd, til tross for at den er en billig telefon. (Bildekreditt: Fremtid) Bilde 1 av 6

Motorola Moto E6 Plus tar skudd, til tross for at den er en billig telefon. (Bildekreditt: Fremtid) Bilde 2 av 6

Passer mer inn i rammen med ultrawide bilder. (Bildekreditt: Fremtid) Bilde 3 av 6

Farger kan noen ganger se litt kjedelige ut. (Bildekreditt: Fremtid) Bilde 4 av 6

Zoom var kornete. (Bildekreditt: Fremtid) Bilde 5 av 6

Hvis du ser nøye etter, ser du bilder fra Motorola Moto E6 Plus mangler detaljer. (Bildekreditt: Fremtid) Bilde 6 av 6

Farger sprang ikke helt. (Bildekreditt: Future)

Det er ingen dedikert nattmodus her, men den har en LED-blits for å belyse scener om natten. I forhold til andre telefoner er det ikke så mye å leke med, Motorola har holdt de forskjellige kameramodusene på et minimum, med Bokeh, Panorama og Face Beauty som de eneste alternativene å velge mellom. Når det gjelder video, kan du filme i oppløsninger opp til FHD. De kom ut og så skjelvende, mørke og kornete.

Motorola Moto E6 Plus gjennomgang: ytelse

(Bildekreditt: Future)

Ved å bruke MediaTek Helio P22 mellomstore chip og 2 GB RAM, er det lite sannsynlig at Motorola Moto E6 Plus vil blåse deg bort med rask ytelse. Med tanke på prisen klarer den å holde seg selv, men det vil ikke være et godt valg for alle som bruker mye tid på telefonen. I Geekbench 5 fikk Moto E6 Plus 138 i single-core og 482 i multi-core. Det som forteller deg at ytelsen er, er absolutt at for en veldig budsjett-telefon, vil du ikke kunne spille større mobilspill, men det vil få deg gjennom grunnleggende daglige oppgaver.

For å lagre alle filene og bildene dine har den bare 32 GB lagringsplass, men du kan utvide den med et MicroSD-kort. Som du kanskje forventer av en så rimelig telefon, er det ingen 5G eller WiFi 6 som gir deg superraskt internett, og det er heller ikke NFC for å foreta kontaktløse betalinger.

3000 mAh-batteriet gir neppe noen dager og dager med batterilevetid. Jeg kjørte en video med full lysstyrke i løpet av to timer, på den tiden falt batteriet med 38%, så det ville ha holdt rundt fem timer totalt. Det er ganske lavt sammenlignet med 15+ timer fra noen flaggskip. Du kan heller ikke forvente å få rask lading, den kommer bare med en 5W Mini USB-lader som tok litt under fire timer å lade telefonen fra tom til 100%.

Motorola Moto E6 Plus kjører på Android 9 og har en behagelig og kjent Android-opplevelse. Den leveres med noen nyttige apper forhåndsinstallert, som Google Photos og Gmail. Du vil også kunne bruke talekommandoer via Google Assistent. I motsetning til andre Motorola-telefoner har den ikke nyttige Moto-opplevelser som gestkontroller.

Motorola Moto E6 Plus anmeldelse: dom

(Bildekreditt: Future)

Når du bruker mindre enn £ 100 / $ 100 på en smarttelefon, kan du virkelig ikke forvente mye mer enn noe som bare fungerer. Det takler ikke store spill, du får ikke en skjerm av høy kvalitet, og kameraet vinner ingen priser. Så det er verdt å håndtere forventningene dine når du tar en beslutning om hvilken telefon du skal kjøpe.

Motorola Moto E6 Plus vil fungere bra for noen som ikke er limt til smarttelefonen sin, for de som bare vil kunne sende noen tekstmeldinger, ringe noen her og der, og til og med legge ut på sosiale medier.

Det som er bra med denne telefonen er hvor liten og lett den er, den passer i lommen din, og du trenger ikke å bekymre deg for å skade den på grunn av plasthylsteret. Det vil gjøre alt du trenger, og fordi det er Motorola, føles Android-opplevelsen sømløs å bruke også. Motorola Moto E6 Plus er absolutt verdt å vurdere hvis du har et veldig stramt budsjett.

Motorola Moto E6 Plus gjennomgang: vurder også

En annen telefon som koster mindre enn £ 100 verdt å vurdere er Nokia 3.4, det er en brukbar smarttelefon for ikke så mye penger i det hele tatt. Hvis du ønsker å få et nytt Android-håndsett mens du bruker minst mulig, foreslår vi at du får Nokia 3.4 et sted på listen din.

Hvis du er på jakt etter en billig telefon, men du vil ha et anstendig kamera, blir du ikke mye bedre enn Google Pixel 4a. Det er mye dyrere enn Moto E6 Plus, men ekstra penger vil være verdt det for forbedret ytelse og bedre fotografering.